პროექტის სახელწოდება:
1– თვე
რესურსები: www.youtube.com. www.google.com. ლიტერატურა–,,როგორ გავხდე რაინდი''.შუა სს–ის ისტორია. ისტ.
http://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%A9%E1%83%9D%E1%83%AE%E1%83%9D%E1%83%A1%E1%83%9C%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98
ვიდეო (ნაწყვეტები კინოფილმებიდან,ქართული ხალხური ცეკვების ჩვენება). შუა ს–ის რაინდული ცხოვრების ამსახველი ლიტერატურული ნაწარმოებები,ცნობები ქართველი ჩოხოსნების შესახებ (ვიკიპედია), ისტ,ჩანახატები,,რაინდების ყოფა''(საკუთარი ფანტაზიით).
მოსალოდნელი შედეგები:
ს.გ.x.3 მოსწავლე მონაწილეობს პროექტებში. თანაგუნდელებთან ერთად განსაზღვრავს პროექტის იდეას.მონაწილეობას იღებს დაგეგმვასა და ფუნქციების განაწილებაში.გეგმავს და ახორციელებს იმ სამუშაოს, რომელიც თვითონ უნდა შეასრულოს. მონაწილეობას იღებს პროექტის წარდგენასა და შეფასებაში.
პროექტის მსვლელობა:
ბავშვებთან შეთანხმებით გადაწყდა აგვერჩია საპროექტო თემა ,,რაინდული სამყარო'',რადგან მთავარ მიზეზად დასახელდა დღევანდელი ყოფა.ძალიან ნიჭიერი თაობა მოდის,მაგრამ ჩვენი აზრით მივედით იმ დასკვნამდე, რომახალგაზრდებში მეტი რაინდული სული უნდა სუფევდეს.თუნდაც დამოკიდებულება ბავშვების, გოგონების, ქალბატონების, მოხუცების...მიმართ.ახალგაზრდების დიდ პროცენტს ნამდვილად სამშობლოს სიყვარული სულში აქვთ გამჯდარი.ეს არის ღვთისგან დაჯილდოებული წოდება ქართველებში.სწორედ ჩემი პროექტის მიზანია რაინდული სულის ჩამოყალიბება, არა მარტო ბრძოლისთვის.
მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად.
ერთ ჯგუფს დაევალა მოეძიათ ლიტერატურა შუა სს–ის (1000–1500წწ) ევროპის შესახებ.ვინ იყვნენ რაინდები. როგორ ემსახურებოდნენ მეფეს და ქვეყანას.რა გზა უნდა გაევლოთ, რომ რაინდის წოდება მიეღოთ.(ვადა 1კვირა)
მეორე ჯგუფს დაევალა მოეძიათ ისტორიული ცნობები თავდაცვითი ნაგებობის, ეკლესია–მონასტრების შესახებ.(1 კვირა)
მესამე ჯგუფს დაევალათ მოამზადონ ფოტოები და გააკეთონ გამოფენა.(1კვირა)
1 კვირა დაუთმეთ კინო ფილმების ჩვენებას( მაგ.,,ბაშიაჩუკიდან'' სადაც კარგად ჩანს ქალის პატივისცემა,სამშობლოს სიყვარული.ბაშიაჩუკისა და ნინოს სცენა: – ,,ნეტავი მეც ვაჟად დავბადებულიყავ'', აბდუშაჰილისა და პირიმზისას სცენა: – ,,იარაღიც კი არ ავყარე რომ ვაჟკაცი არ შემერცხვინა''...). ,,გიორგი სააკაძე''... ,,პირველი რაინდი'' ...და ა. შ..აგრეთვე ხალხურ ცეკვებს (მაგ.,,ხევსურულ''ცეკვაში კარგად სჩანს მანდილის ძალა, ,,დაისი'' ქალისა და მამაკაცის სათნო სიყვარული...)
ექსკურსია
შეხვედრა ,,ქართველ ჩოხოსნებთან''
წინასწარ მოამზადონ კითხვები.
თითოეულს დავალება ––– ვის თვლიან ნამდვილ რაინდად საქართველოში. შეხვედრა მათთან.
მე ვფიქრობ ამდენი საინტერესო თემის მოძიების შემდეგ ახალგაზრდები ნამდვილად ჩამოყალიბდებიანკარგ ვაჟკაცებად,იქნებიან თავმდაბლები, მიზანდასახულები, იცხოვრებენ ამაღლებული სულით და დიდი სიყვარულით.
სახელმწიფო–––ოჯახი––პიროვნება.
- რაინდული სამყარო
- რაინდული სამყაროს გაცნობა
- შეისწავლიან შუა საუკუნეების რაინდულ სამყაროს
- რაინდული სამყაროს გაცნობა
- რაინდული სულის ჩამოყალიბება (არა მარტო ბრძოლისთვის)
- რაინდების როლი საზოგადოებაში
- IX - X -XI - XII ––კლასი
1– თვე
რესურსები: www.youtube.com. www.google.com. ლიტერატურა–,,როგორ გავხდე რაინდი''.შუა სს–ის ისტორია. ისტ.
http://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%A9%E1%83%9D%E1%83%AE%E1%83%9D%E1%83%A1%E1%83%9C%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98
ვიდეო (ნაწყვეტები კინოფილმებიდან,ქართული ხალხური ცეკვების ჩვენება). შუა ს–ის რაინდული ცხოვრების ამსახველი ლიტერატურული ნაწარმოებები,ცნობები ქართველი ჩოხოსნების შესახებ (ვიკიპედია), ისტ,ჩანახატები,,რაინდების ყოფა''(საკუთარი ფანტაზიით).
მოსალოდნელი შედეგები:
ს.გ.x.3 მოსწავლე მონაწილეობს პროექტებში. თანაგუნდელებთან ერთად განსაზღვრავს პროექტის იდეას.მონაწილეობას იღებს დაგეგმვასა და ფუნქციების განაწილებაში.გეგმავს და ახორციელებს იმ სამუშაოს, რომელიც თვითონ უნდა შეასრულოს. მონაწილეობას იღებს პროექტის წარდგენასა და შეფასებაში.
პროექტის მსვლელობა:
ბავშვებთან შეთანხმებით გადაწყდა აგვერჩია საპროექტო თემა ,,რაინდული სამყარო'',რადგან მთავარ მიზეზად დასახელდა დღევანდელი ყოფა.ძალიან ნიჭიერი თაობა მოდის,მაგრამ ჩვენი აზრით მივედით იმ დასკვნამდე, რომახალგაზრდებში მეტი რაინდული სული უნდა სუფევდეს.თუნდაც დამოკიდებულება ბავშვების, გოგონების, ქალბატონების, მოხუცების...მიმართ.ახალგაზრდების დიდ პროცენტს ნამდვილად სამშობლოს სიყვარული სულში აქვთ გამჯდარი.ეს არის ღვთისგან დაჯილდოებული წოდება ქართველებში.სწორედ ჩემი პროექტის მიზანია რაინდული სულის ჩამოყალიბება, არა მარტო ბრძოლისთვის.
მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად.
ერთ ჯგუფს დაევალა მოეძიათ ლიტერატურა შუა სს–ის (1000–1500წწ) ევროპის შესახებ.ვინ იყვნენ რაინდები. როგორ ემსახურებოდნენ მეფეს და ქვეყანას.რა გზა უნდა გაევლოთ, რომ რაინდის წოდება მიეღოთ.(ვადა 1კვირა)
მეორე ჯგუფს დაევალა მოეძიათ ისტორიული ცნობები თავდაცვითი ნაგებობის, ეკლესია–მონასტრების შესახებ.(1 კვირა)
მესამე ჯგუფს დაევალათ მოამზადონ ფოტოები და გააკეთონ გამოფენა.(1კვირა)
1 კვირა დაუთმეთ კინო ფილმების ჩვენებას( მაგ.,,ბაშიაჩუკიდან'' სადაც კარგად ჩანს ქალის პატივისცემა,სამშობლოს სიყვარული.ბაშიაჩუკისა და ნინოს სცენა: – ,,ნეტავი მეც ვაჟად დავბადებულიყავ'', აბდუშაჰილისა და პირიმზისას სცენა: – ,,იარაღიც კი არ ავყარე რომ ვაჟკაცი არ შემერცხვინა''...). ,,გიორგი სააკაძე''... ,,პირველი რაინდი'' ...და ა. შ..აგრეთვე ხალხურ ცეკვებს (მაგ.,,ხევსურულ''ცეკვაში კარგად სჩანს მანდილის ძალა, ,,დაისი'' ქალისა და მამაკაცის სათნო სიყვარული...)
ექსკურსია
შეხვედრა ,,ქართველ ჩოხოსნებთან''
წინასწარ მოამზადონ კითხვები.
თითოეულს დავალება ––– ვის თვლიან ნამდვილ რაინდად საქართველოში. შეხვედრა მათთან.
მე ვფიქრობ ამდენი საინტერესო თემის მოძიების შემდეგ ახალგაზრდები ნამდვილად ჩამოყალიბდებიანკარგ ვაჟკაცებად,იქნებიან თავმდაბლები, მიზანდასახულები, იცხოვრებენ ამაღლებული სულით და დიდი სიყვარულით.
სახელმწიფო–––ოჯახი––პიროვნება.
Комментариев нет:
Отправить комментарий